سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرورش رز هلندی در گلخانه

گل رز هلندی نوعی گیاه است که به دلیل شرایط خاصی که دارد، بیشتر در گلخانه ها کشت می شود. این گل به دلیل زیبایی و تنوعی رنگی که دارد، دارای تقاضای زیادی در بازار های داخلی و بین المللی می باشد. می توانید با پرورش آن درآمد گلخانه خود را افزایش دهید و هزینه ساخت گلخانه را جبران کنید. رز هلندی گلی معروف و خوشبو است و کاشت و پرورش آن همواره در حال افزایش است. تولید گل شاخه بریده با رعایت قوانین علمی و مهندسی در ساخت گلخانه های مناسب کشت و مدیرت آن با روش های نوین می تواند به یکی از مشاغل سودآور تبدیل شود. گل رز در گلخانه بهتر از فضای آزاد رشد پیدا می کند و سه بار در سال گل می دهد. تنها یک عدد از این گیاه می تواند برای 10 سال شکوفه دهد و می توان آنها را در خاک پرورش داد یا از بستر کشت گلخانه استفاده کرد در ادامه ی این مقاله از شرکت نهال رویش، با ما همراه باشید.

گل رز هلندی

 مشخصات رز هلندی 

برخی از ویژگی‌هایی که در گل رز هلندی وجود دارد و در آن مشهود است را به صورت مختصر و خلاصه بیان می‌کنیم.

  • از خانواده های گل های دو رگه چای به شمار می آید.
  • قدرت عطر آن بسیار قوی است و دارای بوی شیرین و دل انگیزی است.
  • گل دهی آن به صورت تکرار بر شاخه است.
  • ارتفاع و عرض این گل به ابعاد 2 * 3 فوت ( 60 تا 91 سانتی متر) می رسد.
  • این گل برای نگهداری در باغ و باغچه و مکان های کوچک مناسب است.
  • آنها عادت دارند تا در کنار حصار یا دیوار به سادگی بالا روند.
  • شاید به همین خاطر است که کاشت آنها در دیواره ی جلوی خانه یا باغچه مناسب است.

 انواع گل رز هلندی

برای پرورش گل رز در گلخانه باید ابتدا با نمونه‌های متفاوت آن آشنا باشید و آنهارا بشناسید. گل رز هلندی جزؤ دسته گلسرخیان به حساب می آید و در اکثر بخش های کره زمین پراکنده است. 150 نوع از این گل تابحا شناسایی شده که از مناطق سرد شمالی تا مناطق نیمه گرمسیری پراکنده شده اند. گل رز انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند. متداول است در گلخانه نوع های هیبریدچای و فلوریباندا را پرورش دهند.

گل رز هیبریدچای

گل رز هیبرید چای دارای ساقه های بلند و تک گل درشت در انتهای ساقه می باشد. شکل گل آنها از انواع کم پَر تا پرهای مرکز بلند و خیلی پردار متداول است. هیبریدچای ها در رنگ های سفید، صورتی، قرمز، یا زرد موجود می باشند.

فلوریباندا

 

 

گل های رز فلوریباندا گل های فراوان تولید کرده که اندازه آنها کوچک بوده و به صورت خوشه ای هستند. جوانه های کناری را هرس می کنند تا از گلدهی آنها جلوگیری شود. این رزهای در تمام فصل گل داده و در رنگ های سفید، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و قرمز وجود دارند.